Marketing expérientiel et qualité perçue. Ou comment raconter des histoires de goûts permet d’atteindre le ravissement culinaire. - Université de Rennes Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2017

Marketing expérientiel et qualité perçue. Ou comment raconter des histoires de goûts permet d’atteindre le ravissement culinaire.

Résumé

This research is part of a doctoral research on food and culinary marketing with an experiential approach. Here is presented our testing on first observations and interviews on the consumption of food experience. We created a restaurant for two days on the market place of the city of Rennes. 1000 meals were served. We experimented first results in order to set up the restaurant (culinary = creative + quality + sharing + know-how), observed reactions and interviewed people with a questionnaire. Thanks to this real life restaurant, we showed that : price is only a factor or disatisfaction, atmosphere and scenography are more likely to raise people’s attention and aesthetics combined to creativity can lead to rapture. As a conclusion, the experience is created by a combination of added value at different levels (food, place, atmosphere) and must be as congruent as possible in order to fully satisfy or even delight customers.
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Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
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Dates et versions

hal-01651272 , version 1 (28-11-2017)

Licence

Paternité

Identifiants

  • HAL Id : hal-01651272 , version 1

Citer

Virginie Brégeon Lalanne de Saint-Quentin. Marketing expérientiel et qualité perçue. Ou comment raconter des histoires de goûts permet d’atteindre le ravissement culinaire. : Expérimentation sur un Brunch créatif à Rennes. 2ème colloque "gastronomie et développement local", Nov 2015, la Rochelle, France. ⟨hal-01651272⟩
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